Action is een winkel waar je vast weleens bent geweest. Om goedkoop wat kantoorartikelen te kopen of misschien wel om een cadeautje te kopen. En waarschijnlijk liep je naar buiten met veel meer spullen dan je eigenlijk wilde kopen… hoe doen ze dat toch?? Action groeit snel, maar online zijn er nog veel stappen te maken. Hoe kunnen zij meer mensen naar de website en daarmee naar hun winkels krijgen? Welke positionering moeten zij kiezen? En welke middelen moeten zij inzetten? Dat ga jij onderzoeken! Bij Online Merken Bouwen leer je écht dingen die je tijdens je stage of bij je eerste baan direct kunt toepassen. Grote kans dat je daar te maken krijgt met customer journeys, Google Analytics, Social Media of andere online kanalen. Je begint met een analyse van de doelgroep, trends en natuurlijk Action zelf en onderzoekt hoe de traffic naar de website en de social engagement verhoogd kunnen worden. Zetten ze wel de juiste middelen in? Hebben ze zich wel goed gepositioneerd? Slaat de boodschap wel aan bij de doelgroep? Aan de hand van deze analyse breng je de ideale customer journey in kaart en bedenk je een campagneconcept om de juiste boodschap en positionering goed onder de aandacht te brengen. Deze elementen vormen samen je Online campagneplan. De online middelen die onderdeel zijn van je online campagneplan ontwikkel je ook zelf. Je bepaalt dus zelf de inhoud: met welke boodschap trigger je de doelgroep en welke verleidingstechnieken van Cialdini pas je toe? Daarna maak je ook daadwerkelijk enkele online middelen, hoe cool is dat? Wat ga je maken?Je eindproduct wordt gevormd door een Online campagneplan en een uitwerking van 7 online middelen. Wat ga je leren?1. Je leert onderzoek doen en te analyseren. Je doet onderzoek naar de doelgroep, trends in de markt, je analyseert online kanalen van de opdrachtgever en de belangrijkste concurrenten en je maakt een positioneringsmatrix met de concurrenten.2. Je leert om een campagneconcept te maken op basis van de kerninzichten uit je onderzoek. Daarnaast leer je hoe je een customer journey in kaart brengt en leer je doelstellingen te formuleren per middel met een bijbehorende KPI om zodoende je doel te behalen. Tot slot leer je welke online middelen je kunt inzetten en hoe je hiermee meer kliks genereert. De Stone Online Merken Bouwen leert je dus hoe je een goede analyse maakt en hoe je aan de hand daarvan een campagneconcept ontwikkelt en een customer journey opstelt. En welke online middelen er zijn en hoe je ze kunt inzetten. We behandelen onder andere: SEO, SEA, e-mailmarketing, display advertising, influencer marketing en natuurlijk Social Mediamarketing. Ook leer je hoe een landingspagina er uit moet zien. Kortom: je leert hier veel dingen die je ook direct kunt toepassen in een baan of stage. Literatuur en toetsingDe literatuur bestaat uit een reader en verschillende artikelen en video’s die studenten moeten lezen en kijken.
De stone Online merken bouwen wordt op N2 in alle vier de blokken aangeboden. Voor vragen kun je contact opnemen met stonecoördinator Hans Clemens, h.p.clemens@hva.nl.
In deze stone maak je de volgende media: