Fans, consumenten, criticasters, influentials, politici en bloggers laten ons dagelijks weten wat ze vinden over alles en iedereen. Dus ook over organisaties. Hoe houd je in die wirwar van waar- en onwaarheden je reputatie overeind?
In deze stone van 15 studiepunten (1 blok) ben jij de reputatie-expert: je weet wat nodig is om de reputatie van een organisatie te managen, wat de trends zijn en hoe je een reputatie in kaart brengt.
Je ontwikkelt voor een online veel besproken organisatie, die jezelf uitkiest, een communicatiestrategie en geeft advies over hoe deze organisatie haar reputatie kan versterken of behouden. Een goede reputatie kun je niet kopen. Die moet je verdienen. Als expert weet jij hoe!
Wat ga je leren?
Als student leer je belangrijke stakeholders van een online veelbesproken organisatie te onderzoeken en te analyseren. Je begrijpt wat stakeholders zowel binnen als buiten de organisatie denken, voelen en zeggen en hoe ze zich uiten op sociale mediaplatforms. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bedenken van communicatieactiviteiten om de relaties te versterken met deze stakeholders. Hierbij maak je gebruik van jouw analyse om te bepalen welke stakeholders op welk moment welke boodschap moeten ontvangen. In een eind adviesgesprek overtuig jij jouw opdrachtgever over hoe zij haar reputatie kan versterken en/of behouden.
Je bepaalt welke communicatiestrategie en bijbehorende boodschappen en/of middelen ingezet moeten worden, om verbinding tussen de stakeholders en de online veel besproken organisatie te bewerkstelligen.
In deze stone maak je de volgende media: