Deze stone is verplicht.
Het is niet meer voor te stellen, maar Patta, Coolblue, Tony Chocolonely en zelfs Apple zijn ooit begonnen als kleine en onbekende merken. Ze zijn groot geworden door kwalitatieve producten, mensen die in hen geloofden en…. een sterk merkverhaal.
In deze stone ga je een campagne opzetten en uitwerken voor een echt merk. Zo leer je hoe je gewenste merkassociaties kunt overbrengen op de communicatiedoelgroep. Natuurlijk leren we je ook over onderwerpen als branding, marketingcommunicatie, conceptontwikkeling en communicatiemiddelen. Deze theorie kun je dan meteen toepassen in je opdracht.
Het merk Voordat je daadwerkelijk een campagne kan gaan ontwikkelen dat past bij het merk en relevant is voor de doelgroep, is het van belang om onderzoek te doen. Alles begint met inzicht krijgen in de doelgroep(en), dus deze ga je grondig onderzoeken. Waar vind je ze, wat vinden ze belangrijk, wat is hun koopgedrag, welke media gebruiken ze, welke barrière speelt er en welke boodschap vanuit het merk is het relevantst voor hen? Met al deze informatie bedenk je uiteindelijk een marketingcommunicatiestrategie en een creatieve campagne.
Voor een echte opdrachtgever. Je gaat samenwerken met een jong en ambitieus merk dat behoefte heeft aan jouw kennis en kunde. En deze doe je gedurende de stone op. Via een debrief, onderzoek, een positionering van het merk, een marketingcommunicatiestrategie, passende communicatieconcepten en uitgewerkte communicatiemiddelen kom je tot een onderbouwd en allround merkadvies. Schrik niet van al deze termen; we doen het stap voor stap, je krijgt veel voorbeelden en alles wordt aan de hand van leerdoelen uitgelegd.
Jij bent de communicatieadviseur De Kracht Van Merken is een CO-stone en qua werkzaamheden ben jij als het ware de communicatieadviseur voor de opdrachtgever en het merk. Je kunt de opdrachtgever dan ook rechtstreeks vragen stellen aan het begin van de stone. Aan het eind van alle werkstappen verwerk je jouw advies in een eindportfolio waarin je jouw fantastische ideeën voor het merk deelt en waarin je de verschillende uitgewerkte communicatiemiddelen laat zien. Bijvoorbeeld in de vorm van een Instagram-story, een flyer, een advertentie of een poster.
Je leert dus hoe in de beroepspraktijk een merk tot een uitgekiende merkcampagne komt. Dat is handig als je momenteel werkt bij een merk of bij een reclamebureau, of als je ambitie is om dit in de toekomst te gaan doen.
In vogelvlucht. De CO-stone wordt in blok 2 aangeboden en iedereen in jaar 1 gaat hem volgen. Aan het eind van de stone geef je een mooi merkadvies, inclusief creatief werk, aan de hand van een portfolio én een mondelinge toelichting. Dit levert je 15 ect’s op en een stevige basis voor het verder werken met merken.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Miranda Palthe, de Stone-coördinator: h.g.palthe@hva.nl
In deze stone maak je de volgende media: