Kilroy is een reisorganisatie voor studenten en ken je dus wel. Of misschien niet? Dan moet er duidelijk iets verbeteren. Kilroy heeft naast hun wereldtickets en backpackersreizen nu ook groepsreizen voor de leeftijd van 18 tot 24 en dat moet bekend worden onder de doelgroep en die moeten verkocht worden. Daarvoor hebben ze jouw hulp nodig!
Bij Online merken bouwen leer je écht dingen die je direct kunt toepassen tijdens je stage of bij je eerste baan. Grote kans dat je daar te maken krijgt met customer journeys, Google Analytics, social media of andere online kanalen.
Bij Online merken bouwen begin je met een analyse van de doelgroep, trends en natuurlijk Kilroy zelf. Ook onderzoek je de website, de traffic naar de website toe én hoe de social engagement verhoogd kunnen worden. Zetten ze wel de juiste middelen in? Hebben ze zich wel goed gepositioneerd? Slaat de boodschap wel aan bij de doelgroep? Aan de hand van deze analyse breng je de ideale customer journey in kaart, verbeter je de website én bedenk je een campagneconcept om de juiste boodschap en positionering goed onder de aandacht te brengen. Deze elementen vormen samen je online campagneplan.
De online middelen die onderdeel zijn van je online campagneplan ontwikkel je ook zelf. Je bepaalt dus zelf de inhoud: met welke boodschap trigger je de doelgroep en welke verleidingstechnieken van Cialdini pas je toe? Daarna maak je ook daadwerkelijk enkele online middelen, hoe cool is dat? En dan leren we je ook nog hoe je afbeeldingen en blogs maakt met behulp van AI. Een toekomstgerichte stone waar je eigenlijk niet zonder kunt in het werkveld.
Wat ga je maken?
Je eindproduct wordt gevormd door een verantwoording (analyse) die je met een groep doet, en individueel maak je een online campagneplan en een uitwerking van verschillende online middelen. Uiteraard moet Kilroy het wel kunnen betalen, dus je stelt ook een budget op.
Wat ga je leren?
Je leert onderzoek doen en te analyseren. Je doet onderzoek naar de doelgroep, trends in de markt, je analyseert online kanalen van de opdrachtgever waaronder de website met behulp van Google Analytics. Ook maak je een concurrentieanalyse, zodat je kunt adviseren hoe Kilroy zich moet onderscheiden.
Je leert om een campagneconcept te maken op basis van de kerninzichten uit je onderzoek. Daarnaast leer je hoe je een customer journey in kaart brengt en leer je doelstellingen te formuleren per middel met een bijbehorende KPI om zodoende je doel te behalen.
Je leert welke online middelen je kunt inzetten en hoe je hiermee meer kliks genereert. Je houdt natuurlijk ook rekening met de kosten.
De stone Online merken bouwen leert je dus hoe je een goede analyse maakt en hoe je aan de hand daarvan een campagneconcept ontwikkelt en een customer journey opstelt. Daarnaast leer je welke online middelen er zijn en hoe je ze kunt inzetten. We behandelen onder andere: SEO, SEA, e-mailmarketing, display advertising, influencer marketing en natuurlijk Social Mediamarketing. Ook leer je waar een goede landingspagina en een website aan moeten voeldoen én leer je hoe je AI kunt gebruiken voor blogs en afbeeldingen.
Kortom: je leert hier veel dingen die je ook direct kunt toepassen in een baan of stage.
Literatuur en toetsing
De literatuur bestaat uit een reader en verschillende artikelen en video’s die studenten moeten lezen en kijken. Voor vragen kun je contact opnemen met modulecoördinator Hans Clemens, h.p.clemens@hva.nl.
In deze stone maak je de volgende media: